Senest opdateret 22. oktober 2021. (PDF-version)
I tillæg til ”De generelle vilkår for levering af internet”, som er en del af den aftale, der er indgået mellem din boligforening/ejendom og Fiberby, gælder disse supplerende betingelser for dig som beboer/bruger:
Du har 14 dages fortrydelsesret på abonnement og køb hos Fiberby.
Opsigelsesfristen på din abonnementsaftale er løbende måned + 1 måned. Op-/nedgradering af hastighed (kun i foreninger med ”Selvvælger”) træder i kraft med det samme. Evt. tilgodehavender bliver regnet ind i næste faktura. Ved nedgradering til 1 Mbit/s gælder en opsigelsesperiode på løbende måned + 1 måned.
Prisen for dit abonnement og evt. andre tjenester, står i den gældende aftale mellem din boligforening og Fiberby. Du kan få priserne oplyst ved at henvende dig til din boligforening eller til Fiberby.
Betalingsvilkår, herunder betalingsfrist, fremgår af den ordrebekræftelse og/eller den faktura, vi sender til dig, når du har tilmeldt dig, eller når du har bestilt en service eller et produkt.
Evt. prisreguleringer sker i aftalen mellem din boligforening og Fiberby, og varsles til din boligforening med mindst 30 dage.
Hvis dit abonnement bliver opkrævet over huslejen (boligafgiften, fællesudgifterne) er det Fiberby uvedkommende, hvordan betalingen bliver afregnet mellem boligforeningen og dig, og derfor skal du rette evt. spørgsmål om opkrævningen til din boligforening.
I aftalen mellem din boligforening og Fiberby kan der indgå gebyrer. Gebyrer der evt. gælder for dig, kan du få oplyst ved at henvende dig til din boligforening eller til Fiberby.
Hvis din betaling er forsinket, er Fiberby berettiget til at opkræve et rykkergebyr, ligesom Fiberby er berettiget til at forrente det skyldige beløb i overensstemmelse med renteloven.
Fiberby kan lukke for din internetforbindelse i tilfælde af fortsat manglende betaling.
Fiberby kan lukke midlertidigt for din forbindelse, hvis der bliver koblet udstyr til din internetforbindelse, som blokerer for andre brugere i netværket. Det samme gælder, hvis der opstår fejl på dit tilkoblede udstyr, som blokerer for andre brugere. I så fald kontakter vi dig hurtigst muligt. Såfremt vi ikke har dine aktuelle kontaktoplysninger, kontakter vi din boligforening for at etablere kontakt til dig.
I tilfælde af at forbindelsen misbruges, med eller uden beboerens viden, er Fiberby berettiget til at afbryde eller begrænse beboerens forbindelse. Følgende anses blandt andet for misbrug:
Portscanning af andre computere på internettet eller hacking (at søge at skaffe sig uautoriseret adgang til systemer på internettet).
Spredning af virus, spamming, phishing m.v. eller forsøg på dette.
Gentagne overtrædelser af de til enhver tid gældende uskrevne regler for god skik på internettet.
Fiberby kan i øvrigt opsige kundeforholdet med en måneds varsel til udgangen af en kalendermåned.
Fiberby behandler kundeinformation og -data i overensstemmelse med den gældende lovgivning om behandling af personoplysninger. Fiberby sælger ikke disse oplysninger til tredjepart, og Fiberby giver ikke tredjeparten adgang til at udnytte personoplysninger kommercielt i øvrigt. Fiberby kan, såfremt der foreligger en retskendelse, udlevere oplysninger til myndigheder om internettrafikken til/fra din bolig.
I tilfælde af tvist mellem dig og Fiberby om forhold, der udspringer af abonnements-aftalen, kan du klage til Fiberby, der herefter hurtigst muligt, og senest 3 måneder efter klagens indgivelse, vil træffe en afgørelse. Du kan til enhver tid indbringe Fiberbys afgørelse for Teleankenævnet, Axeltorv 6, 3. sal th. 1609 København V, https://teleanke.dk.